• Hva koster en tannimplantat

Bilde før implantatbehandling Resultat etter tannimplantatbehandling blir naturlig
    Før Implantatbehandling Etter implantatbehandling

Tannimplantater erstatter tapte eller manglende tenner. Implantatene settes smertefritt inn i kjevebenet og kan brukes som festepunkter for kroner, broer og proteser. Man har i dag over 40 års erfaring med tannimplantater. Tannimplantatpriser varierer på grunn av ulike fabrikanter, kvaliteter og stedet du får behandlingen. Et tannimplantat kan koste mellom 23.000 - 28.000 kroner på Galleri Oslo Klinikken. I Norge koster en tannimplantat mellom 15.000 - 40.000 kroner. Det finnes mer enn hundre ulike implantatfabrikanter i verden. Kvaliteten og prisene varierer veldig mye. I Galleri Oslo Klinikken bruker vi kun kjente europeiske merker (Straumann og Astra). Våre priser er inkludert alle deler og alle kostnader. Hvis du vil sammenligne priser, må du vite hvilken type av implantat du får og hva som inngår i prisen. Vi kan alltid hjelpe deg hvis du har spørsmål angående implantatbehandling og implantat priser. Vi gir deg Tannimplantat prisgaranti hvis du får en lavere prisoverslag for Straumann eller Astra implantater. Hvis du har et prisoverslag fra en annen tannlege, kom gjerne til oss med dette. Vår Implantat konsultasjon koster kun 480 nok (ord pris: 1300 kr).

Tannimplantat behandling steg for steg:

1. Implantat konsultasjon, undersøkelse og prisoverslag

2. Implantat operasjon

3. Avstøp av tannimplantat for å tilvirke en implantatkrone

4. Prov av implantatkrone og fastsetting

5. Kontroll og vedlikehold

Er Implantatbehandling smertefullt?

Vi tilbyr deg smertefri implantatbehandling. Vi bedøver operasjonsområdet og du kommer ikke til å føle noen smerte. Hvis du føler den minste smerte, kan du stoppe oss og få mer bedøvelse. De fleste pasienter som får implantater hos oss blir overrasket over at operasjonen ikke var smertefull. Etter operasjonen kan området være litt ømt. Ofte forsvinner ømheten med vanlige smertelindrende tabletter som Ibux og Paracet. Ellers kan du få sterkere smertestillende tabletter.

Hvor lang tid en implantatbehandling kan ta?

En implantatbehandling tar mellom 3-6 måneder avhengig av din beinkvalitet og implantatets posisjon. Vi informerer de hvor lang tid vi tror din behandling tar. Implantatbehandling er en avansert behandling og tar tid.

Kontakt oss nå for en tannimplantat konsultasjon